گوشی‌های هوشمند تهدیدی برای اطلاعات

گوشی‌های هوشمند تهدیدی برای اطلاعات

واقعیت این است که گوشی‌های هوشمند به‌وسیله برنامه‌های کاربردی پرطرفداری که اشخاص بدون دریافت از منابع معتبر دانلود می‌کنند تهدیدی بزرگ برای اطلاعات شخصی آنها محسوب می‌شوند. درواقع با دانلود این نوع از برنامه‌های کاربردی، جاسوس‌هایی را به گوشی همراه خود فراخوانده اند که نسبت به اهداف آن بی‌اطلاع‌اند.

اهداف جاسوسی همیشه الزاماً سرقت اطلاعات شخصی افراد نیست، به‌عنوان‌مثال می‌توانیم به برنامه‌های جاسوسی اشاره‌ کنیم که به دنبال دریافت اطلاعات غیر سطحی اشخاص هستند که می‌توان این نوع از اطلاعات را محرمانه نامید.

 اطلاعات محرمانه می‌تواند پیامک‌های نوشتاری، تصاویر خصوصی، لیست شماره مخاطبان، مدت‌زمان مکالمه اشخاص، نوع جنسیت افراد، محل سکونت آنها و ... باشند.

 نوعی دیگر از اطلاعات را می‌توان اطلاعات سطحی نامید. این نوع از اطلاعات شامل مطالب مورد علاقه کاربران در جستجوهایشان در فضای اینترنت و سایر اطلاعات رفتاری آنهاست. طبیعت این نوع از جاسوس‌افزارها، دریافت اطلاعات بدون آگاهی و اجازه کاربر است.

با توجه به تمایل افراد برای استفاده از گوشی‌های هوشمند به جای کامپیوترهای شخصی، سؤال این است که آیا اشخاص کنترلی بر روی داده‌های خود از نظر امنیتی دارند؟ در رایانه‌های شخصی افراد با تنظیم یک گذرواژه و نصب ضدویروس، کنترل کامل بر روی داده‌های خود خواهند داشت اما در مورد گوشی‌های هوشمند نیز افراد این کنترل را بر روی داده‌های حساس و مهم خود دارند؟ آیا می‌توانند از اطلاعات خود محافظت کنند؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ یک شنبه 15 آذر 1394 ] [ 21:37 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]